سفارش تبلیغ
صبا ویژن


ساعت 8:16 عصر سه شنبه 85/9/7

 
سلام

از همه دوستان که در مدت غیبت بنده نگران شدند عذرخواهی می کنم و از اینکه نتوانستم به روز کنم شرمنده ام ....

 

یک استادی داشتیم می گفت : دانشگاه آزاد اسلامی یعنی سه دروغ بزرگ .  همچنین ایشان می فرمودند : تاوقتی (خیلی شرمنده) الاق های جاده امام زاده داوود ساعتی 5 هزار تومان و استاد ساعتی 2 هزار تومان کرایه می گیرند ، مملکت پیشرفت نمی کند !!!!!

دو مطلب بالا را چند بار بخوانید . یکی امپراطوری عریض و طویل دانشگاه آزاد با درآمدی سرسام آور و دیگری مشکلات اساتید و دانشجویان و بالتبع آن ......

چند مدتی است که بحث دانشگاه آزاد نقل مجالس شده و دانشجویان و والدین آنها چشم و گوش به اخبار داده اند تا مگر چند تومانی تخفیف در این زمینه به تصویب و اجرا برسد ، حال متعادل کردن اوضاع که دیگر پیشکش .

آینده را بنگر ، امیدوارم بتوانم برای تو روشن تر کنیم

اگر سیاست رییس جمهور های گذشته در قبال پدیده دانشگاه آزاد را بخواهیم بررسی کنیم ( البته به جز زمان آیت ا... خامنه ای که هنوز این دانشگاه پا نگرفته بود ) ، خواهیم دید که در زمان آقای رفسنجانی که ..... و در زمان آقای خاتمی هم که جرأت سیخی چند .

دو دیدگاه متفاوت در سیاست گزاری های کلان جمهوری اسلامی

 حال ، در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد این موضوع مطرح شده که :

دانشگاه آزاد دارایی چه کسی است و یا به عبارتی مایملک و سهام چه شخص یا اشخاصی می باشد . یعنی اگر روزی بنا به انحلال آن بود دارایی های آن کجا می رود ؟؟

دانشگاه آزاد چه میزان دارایی و سرمایه در گردش دارد و حسابرسی مالی آن چگونه است ؟؟

میزان سود ( نگویید ندارد که بنده .....) این نهاد گنده و بزرگ !!!!! کجا صرف می شود .

چرا این دانشگاه خط قرمزی برای انتقاد و یا تحقیق و تفحص شده به گونه ای که مجلس و دولت هم از دخالت و نظارت بر آن باز داشته می شوند و اصولا یک کشور در کشور محسوب می گردد ( واتیکان و پاپ )

و .......

در کودکی اعتقاد داشتم که سوال کردن خوب است و انسان باید بداند ولی از موقع سوال کردن چند طلبه (که از اندیشه یا نیتشان خبر ندارم) در قم که صدای تق تق استخوان هایشان را بنده در اهواز شنیدم دیگر از سوال کردن می ترسم . ولی نماینده من و رییس جمهور کشورمان سوالی مطرح کرده و بایستی جواب داده شود .

جدا از دیدگاه آقایان سوال کننده ، سوال کردن بی موقع زندانی ندارد

پاسخ یک سوال اینگونه نباید باشد

چرا به جای جواب دادن به  مسئله صورت آن را پاک میکنند و با طرح نکات انحرافی سعی در خفه کردن یک خواست و مطالبه عمومی می شوند . چرا با برچسب سیاسی زدن به یک پرسش جامعه سعی در طفره رفتن دارند . چرا عجولانه آقای ... که خودشان را پس پرده جریان دانشگاه آزاد نگه داشته بودند ، حال که بنا به پاسخگویی است ، برای تهدید ، در جریان این دانشگاه حضور پیدا کرده و مثل دعواهای محلی از پسر همسایه حمایت می کنند .

بنده خودم یک دانشجو در این دانشگاه جالب هستم که بنا به بی کار بودن (البته نه بی عاری) هر ترم با گردن کج و عرق شرم شهریه ام را از پدرم که یک کارمند است می گیرم و در حلقوم امور شهریه می ریزم و وای اگر یک هزاری ، گوشه نداشته باشد ....

مگر توانایی مالی اقشار جامعه ، از هر صنف ، چقدر است که علاوه بر مخارج زندگی و غیر مترقبه بتواند در 3 ماه 500 هزار تومان حداقل پس انداز کند و اصولا چقدر از این پول به مصارف خود دانشجوی بخت برگشته که با امید به آینده در این راه قدم گذاشته می رسد .

البته بنده به بالا بردن سطح دانش در جامعه ایران توسط این دانشگاه معتقدم چرا که به قول آقای .... از خروج ارز و فرار مغز ها و هزار مسئله دیگر جلوگیری کرده ولی این دلیل بر عدم تفحص و بررسی مشکلاتی هم که ایجاد کرده نمی شود .

بنده یک مسلمان ایرانی ام و تابع جمهوری اسلامی ، اگر دانشگاه آزاد اسلامی هم جزیی از سیستم ایران و جمهوری اسلامی است ، حتی به عنوان یک موسسه خصوصی بایستی تابعیت از قانون این کشور را داشته باشد و نهاد های نظارتی بر آن نظر داشته باشند .

اگر غیر از این باشد که ( ببخشید ) مشروب فروشی ها هم بایستی تاسیس شوند ، چون خصوصی محسوب شده و لازم نیست از قانون جمهوری اسلامی هم تبعیت کنند .

مانند همیشه این یکی تزیینی است

امیدوارم با مطالب فوق ، بنده به سرنوشت طلبه های قمی دچار نشوم .....

الهی و ربی من لی غیرک ......



¤ نویسنده: عماد یونسی

نوشته های دیگران ( )

خانه
وررود به مدیریت
پست الکترونیک
مشخصات من
 RSS 

:: بازدید امروز ::
0
:: بازدید دیروز ::
9
:: کل بازدیدها ::
168491

:: درباره من ::


:: لینک به وبلاگ ::


::پیوندهای روزانه ::

:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

احمدی . احمدی نژاد . ازدواج . انتخابات . انیشتن . بار گران . بروجردی . پیامک . تاهل . جمهوری . چیز . دزدی . دهمین . روزنوشت . ریاست . سفر استانی . سیاست . شعر . شیعه . عشق . غارت . مناظره . موسوی . میرحسین . نژاد . همسر . واقعیت .

:: آرشیو ::

سیاست خارجی
سیاست داخلی
جمهوری خودمختار آزاد اسلامی
خاطرات
مناسبت ها
.............

::وضعیت من در یاهو ::

یــــاهـو